Så hoppet jeg på Find your fade bølgen

00:16

Ok, jeg må innrømme at jeg kikket med både litt misunderlig og skepisk da det virket som om alle strikket dette sjalet i fjor. Men så måtte jeg også. Har jo lageret full av godbiter som bare skal bli til noe. Noe litt crazy som jeg kanskje ikke akkurat ville gå med om det var en genser (kanskje). Men sokker og sjal i mange farger kan jo være kult til et avdempet outfit.  (sier jeg mens jeg sitter her i min multifarga turkis/orange Marius med ikke matchende hvit og grønn løvlisjal til....*kremt)

uansett...

Starten ligner litt på en g-streng ikke sant? En flott gul g-streng. Erta mannen min med å si at jeg holdt på å strikke bikini..... (ikke det at han falt for det..)
Her har jeg gravd frem en riktig garn-godbit.  Starten er feks garn jeg kjøpte via Sommerfuglen.dk for mange år siden. Da trodde jeg at 50 g var nok til et par sokker men nei... så det har skammet seg til det dukket opp og ropte jeg vil være sjal.

Garnet er Shibui Fargen er : Honey og har nydelig sjangseringer (desverre fører de ikke garnet mere)

Garn nr 2 ble en riktig sprø sak fra lageret, sokkegarn fra Järbo tror jeg  - fikk det i en goodie bag da jeg var på Stickfest i Väst i 2015 (anbefaler den festivalen) Brukte ikke alt så her kommer det noen crazy sokker på pinnene snart.



Etter det så skulle det jo litt avslapning til. Jeg fortsetter men garn i lignende uttrykk dvs lammeull var ikke passende når jeg har jobbet med merino og en mer rundtspunnet garn. Så jeg har tatt to mini hepser med lilla fra Garnsurr ...men ikke nok da så her må jeg freestyle litt. Men neste garn ble en utfording.

Garnsurr blir garnet til resten av sjalet men som du ser var jeg ikke så sikker på fargene som skulle brukes.... (her ser du forsøk med neon rosa farge 'Antønle' men det ble til en turkis med spetter (Farge: Griug/wakaca) og så kommer det turkis (Farge: Blåkleu) etter det også . 

Garnsurr garn finner du her
Find your fade er kjøpt via Ravelry her

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære innlegg